Tankar som snurrar runt

Om man går på högskolan/universitetet fungerar det inte att glida med på ett bananskal. Hur ska man då sedan kunna lyckas med sin kommande yrkesprofession om man inte lärt sig något? Högskolan är frivillig och andra i klassen ska inte behöva ta ansvar för en person som är där på samma villkor. Om man inte under utbildningens gång vågar uttrycka sig och säga vad man tycker fastän andra frågar, hur ska man då våga stå längst fram i klassrummet och ha lektioner?
Jag anser att det är ganska logiskt att i alla fall jag väljer att prata och samtala med de personer som jag känner att jag har något utbyte av. Det fungerar inte i längden att bara ge och ge och aldrig få något tillbaka. Det är rätt väsentligt att man väljer att undvika sådana personer eftersom det är mer energikrävande än energigivande. Det är min utbildning och jag vill att den ska bli så bra som möjligt och därför väljer jag att undvika dessa personer. Kalla mig egoistisk, kalla mig elak eller kalla mig smart, men det är min framtid som just nu formas.

Förutom att saker och ting irriterat mig så har jag i alla fall haft en trevlig dag inne i stan med gott sällskap.
Lite plugg, mycket mat och lagom mycket shopping.



Kommentarer
Postat av: therese g

jag skulle kalla dig smart! bra inlägg..instämmer helt! nu får vi helt enkelt hoppas på de bästa och att ett beslut sker, de skulle vara bäst för oss alla. Nej nu ska jag åka och låna boken!

2009-03-05 @ 12:02:04
Postat av: Sanna

Jag instämmer också men du har alltid varit smart tessan..

2009-03-05 @ 13:02:44
URL: http://sannakaisas.blogg.se/
Postat av: Sanna

Haha såg att det ser lite konstigt ut.. jag menade att det avr bra skrivet men att jag inte är förvånad att det kommer från dig tessan för du har alltid varit smart



hoppas du fattar

2009-03-05 @ 13:03:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0