Du är glad och elegant, du är laktosintolerant, baby goodbye

Det har hänt mycket sen sist. Förra lördagen var jag hemma hos Sofia och firade henne och åt gott med trevligt sällskap. Vi såg självklart melodifestivalen och behöver bara säga EMD. Deras låt är ju riktigt bra och jag hoppas de vinner i Globen när jag är på kryssning. Därefter var det en intensiv vecka med PBLarbetet men nu är det klart, riktigt riktigt skönt. Så den här helgen har jag bara tagit det lugnt. Igår var jag och firade pappa och käkade gott ute på hembygdsgården för att sedan få ont i magen på grund av att jag åt glass. Jag kanske har glömt bort att berätta att jag troligen blivit tillfälligt laktosintolerant. Det är inte alls kul just nu, men som tur är finns det laktosfri mjölk och yoghurt så min vardag är räddad.  

En annan viktig sak som hänt är att jag gjort min andra tatuering, en tatuering som symboliserar min älskade katt. Jag tror ingen förstår hur mycket han betyder för mig. Jag kankse till och med glömt bort att berätta att jag numera går ut med han cirka en timme om dagen och han har blivit så duktig på att gå i koppel, nästan som en liten hund. Säger jag kom nu Baltazar så kommer han oftast så snällt.

Idag har jag hunnit med att se HELA vasaloppet för att sedan själv vara lite hurtig så jag och Nicklas drog till Svandammen och åkte lite skridskor i det fina vårvintervädret.  Snart ska jag även iväg och träna. Var ett tag sen nu då det varit en del idrott i skolan.

Lite saker som är lite smått roliga som hänger kvar sen jag pratade baklänges för 7 -8 år sedan (shit vad tiden går snabbt, måste väl varit kring år 2000 som guinnes rekordtv gick?).


Är det trams att vara smart? och hade Kitkat någon taktik med att döpa produkten till just kitkat?


Kommentarer
Postat av: bella

Wiihoo, din blogg lever :D

2009-03-01 @ 21:20:01
URL: http://bluesbell.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jag är också laktosintolerant :) men det finns väldigt mycket att äta och dricka nu förtiden så det brukar inte bli några problem :)

2009-03-01 @ 21:22:30
URL: http://liszy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0