En doft av vuxenhet?

Nu är det nytt år. 2009, kommer dröja ett tag innan jag lär mig att skriva det istället för 2008.
Nyårsafton/dagen blev trevlig med nära och kära, och ett gäng fjortisar som tagit sig in i lägenheten.
För första gången kände jag mig riktigt gammal och konstigt nog mycket mogen.
Jag har kommit till en fas i livet då jag inte tycker att det är kul att dricka alkohol, och när jag tar en drink eller något annat så blir jag bara illamående. Jag tänker bara på alkoholens konsekvenser, det kan ha att göra med att jag arbetade på systemet i somras och såg på tok för mycket biefftekter av alkoholens inverkan. Men det kom även efter att jag spytt ned hela sängen, utan att ens ha varit medveten om det. Fastän jag är helt säker på att jag den natten blev drogad, så tror jag att det var ett sätt för mig att se på alkoholen ur ett helt annat perspektiv.
Jag vet att jag nu låter jättetråkig, eftersom jag bara är 21 år, men man kan inte rå för hur man känner.
Att se fjortisarna igår blev nog droppen för mig.

Annars så var kvällen igår trevlig. Maten hemma hos mig var verkligen hur god som helst, och sällskapet var det allra bästa. Runt 23 drog vi och mötte upp Bella för att gå hem till henne (andra sidan av stan). VI firade 12 slaget nere på fotbollsplan för att sedan ockupera soffan hemma hos Bella (innan alla fjortisar). Där spelade vi något drickspel ett tag, men sedan började sjungandet:P..och eftersom inte Zabina var där så kände jag att natten nog började lida mot sitt slut för min del.
Så jag och Nicklas promenerade hem runt halv tre tror jag det var.

Jag tror Batazar varit lite rädd för raketerna eller så var han så trött när vi kom hem att han inte orkade röra på sig. Han bara satt där på mattan i hallen och kollade på oss. Så underbart söt!

Ska försöka fortsätta min summering av 2008 inom kort.

Lite bilder från gårdagen



 














Kommentarer
Postat av: Zabina

Hahaha, hade du ingen annan dålig människa som inte kunde sjunga där? ;D

2009-01-01 @ 16:30:14
URL: http://dr0ppe.blogg.se/
Postat av: Zabina

Hahaha, hade du ingen annan dålig människa som inte kunde sjunga där? ;D

2009-01-01 @ 16:30:29
URL: http://dr0ppe.blogg.se/
Postat av: Zabina

Inte riktigt dåliga människor, men mer.. Sämre sångförmåga ;)

2009-01-01 @ 16:49:05
URL: http://dr0ppe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0