2008 underbart är kort del 2

Återgår till summeringen

April
Läser fortfarande tråkkursen "Kulturanalyser i Partnerområdet". Är på min första VFUplats och stormtrivs. Jag känner att jag verkligen valt rätt, och är glad över att jag körde upp samma dag som det var upprop på journalistlinjen på SU. Jag börjar söka jobb som en galning då det skett ett litet missförstånd på mitt förra. Söker två jobb. Systembolaget och Läkare utan gränser. Tror det är i april jag och Nicklas bokar resan till Rhodos.

Maj
Har ännu mer praktik och ville verkligen inte därifrån. Jag är på arbetsintervju på Systemet och får veta dagen efter att jag fått jobbet. Dagen efter ska jag infinna mig därnere och hälsa på alla blivande medarbetare, nervöst, eftersom vi även skulle ha kurs samtidigt. Men det gick bra, tycker jag i alla fall. Får vara med på inventeringen och när jag väl ska åka hem så har någon kört på bilen och smitit. Fast såklart är det inte jag som märker detta, utan Nicklas när jag kommer hem. Tror det är i Maj det kommer fram att jag och Nicklas ska åka precis samtidigt och bo på samma hotell som Bella och Andreas på Rhodos. Helt utan att vi pratat med varandra om det. Lite creepy.

Juni
Sommarlov! Så skönt men ändå en konstig känsla. Den 5 tror jag det var, var jag på intróduktionskurs till Systembolaget i Skärholmen. Mittemot mig satt en som var genomförkyld som hostade rätt på mig. Jag var livrädd att jag skulle bli sjuk inför resan och tänkte nästan byta plats, när de som höll i kursen föreslog att hon åkte hem, puh. Ganska rolig kurs med smakprovning och jag känner att jag lärde mig riktigt mycket.
Den åttonde klockan 4 på morgonen började vår resa till Arlanda och Rhodos i en fullpackad Nissan micra. Om den var full nu, vad skulle den då vara på hemresan? Även om resan inte startade så bra på grund av att jag hade ångest att lämna min katt, och sen blev det lite missförstånd. Men det löste sig. Världens bästa Zabina var kattvakt och bodde hos oss hela veckan. Hotellet var helt okej med all inklusive och allt, stranden var desto sämre..bara sten, men man blev väl bortskämd efter att ha varit på Kefalonia. Vädret var i alla fall kanon hela veckan.


När vi kom hem var jag helt överlycklig över att se min ögonsten igen. Samtidigt var jag nervös. dagen innan midsommar skulle jag jobba för första gången på systembolaget. Vilken bra dag att börja på eller vad säger ni? Skulle även jobba 11 timmar. Men jag klarade det galant. I juni ringde de även och sa att jag fått de andra jobbet på läkare utan gränser (eller var det i maj? har ingen koll). På midsommarafton åt vi middag här och hade trevligt. Jag, Therese och Nicklas käkade och Krull kom på snabbvisit. Sen kom Zabina och vi spelade Alias. Riktigt roligt. Senare på natten kom även Bella och Andreas förbi.


Helgen därpå var det hamnfest här i lilla nynäs och den kvällen drack jag nog lite för mycket av min hallonbål härhemma på förfesten. Kvällen slutade inte alls bra. Låter det förbli osagt här. Men det fick mig att inse alkoholens baksida.


Skriver de andra månaderna imorgon då det här inlägget blev lite långt...


Kommentarer
Postat av: emelie

Gud vad gulligt av dig! Är så nervös haha, tack för tipset! :) Hoppas allt är bra med dig.. God fortsättning! Kramar

2009-01-02 @ 21:47:05
URL: http://emeliebard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0