Sliten och gråhårig på yngre dar?

Förlåt för sämst uppdatering men har umgåtts med vänner och haft fullt upp med praktiken.

Praktiken går riktigt bra, känns att jag växer för var dag som går, och kanske även åldras?
En väldigt rar och social pojke från förskoleklassen kom och satte sig brevid mig i matsalen idag  och frågade om jag hade några barnbarn. Självklart blev jag helt paff och kunde inte hålla mig för skratt, men säger tillbaka att jag inte ens har några barn. Då kollar han undrande på mig och frågar hur gammal jag är. Jag ber han att istället gissa. Han funderar ett par sekunder innan han säger: Jo, men du måste väl vara 40 någonting?. Jag blir återigen helt paff och bara brister ut i skratt, detsamma gör en tjej i trean som sitter vid samma bord (som första veckan gissade på att jag var 17). När jag sedan berättar för honom hur gammal jag är börjar även han skratta. Underbara barn!

Jag längtar verkligen till när jag är färdigutbildad. Samtliga lektioner jag hållt har gått helt över förväntan, trots att jag är väldigt (läs enormt) självkritisk. Att dessutom få så mycket positiv feedback från eleverna känns verkligen bra. Jag har verkligen valt rätt yrke!

Nej nu ska jag hem till Therese och se så ska det låta. Om jag ser ut som en 40-åring, kanske jag lika gärna ska leva som en. Så Hej Så ska det låta here I come!

P.s Baltazar kissade för första gången någon annanstans än på hans låda idag, nämligen utomhus D.s.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Är man gammal om man tittar på "så ska det låta"? :(

2009-04-17 @ 22:30:59
Postat av: mormor

Hej"gamling!" Hihi, du kommer nog få mång åldrar gissade, ungar ÄR underbara! Men, det ska du veta: vi är som ädelt vin; blir bara finare och vackrare med åldern. Och man är inte äldre än man känner sig. Jag känner mig som, typ 40 idag-jätteskönt! Baltazar är en duktig pojke! Kram på er! Mormor

2009-04-18 @ 11:06:33
Postat av: Marcus

DU ÅLDRAS... ;)

2009-05-19 @ 17:02:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0