Plugg, renovering och blåtira

Ja förlåt för dålig uppdatering, men har som vanligt ingen tid eller ork att skriva här. Men mest för att jag inte har något roligt att skriva om.
Vi håller på och renoverar sovrummet så det ser just nu ut som barn har lekt skeppsbrott i vår lägenhet då det är möbler och grejer precis överallt, och för att inte tala om allt slipdamm och skit från sovrummet. Men men jag får tänka på hur bra det kommer att bli.
I skolan håller vi på med ett arbete om hur barnen lekte förr. Riktigt intressant och roligt att veta vad ens släktingar lekte när dem var små.
Igår försökte jag mig på att baka citronmarängpaj vilket gick sådär. Allt blev bra förutom marängen på toppen så ska försöka göra om det idag. Först blev det alldeles bränt så Nicklas fick skära av det som en tjock lager, sen blev jag mesig och vågade inte ha in den, så den är lite geleaktig. Men det ska nog gå att lösa.

Idag började jag dagen med en blåtira. Skulle böja mig ned för att plocka upp lite mat åt Baltazar men då slår jag självklart i kanten på diskbänken precis intill sidan av ögat, tror jag till och med träffade kanten av ögat. Fy fasiken vad ont det gjorde. Jag bara skrek, har nog inte gjort illa mig så mkt sen jag fick min lårkaka 2004.

Jag vill avsluta inlägget med att säga ett stort GRATTIS till min underbara vän Josefin aka Fiffi som blott 20 år gammal kom in på polishögskolan i Stockholm. DU är så jäkla grym!! och jag tvivlade inte en sekund på att du skulle lyckas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0