Att ord kan göra en så rörd

Idag var sista dagen på praktiken för den här perioden. Ska tillbaka i November i tre veckor, men först blir det vanliga skoldagar.
Praktiken har enligt mig gått riktigt bra, och enligt min handledare helt suveränt bra med tanke på omdömet jag fick. Det känns så kul att höra att jag verkligen passar inom yrket och redan nu är så bra. Jag går bara termin två av sju. Jag kommer sakna alla underbara barn som förgyllt min dag nu i tio dagar.
  
Igår var jag hos tandläkaren och jag har nog aldrig varit så nervös inför ett tandläkarbesök. Mitt första betalda besök hos tandläkaren. Jag förstår nu varför folk har tandläkarskräck, det är för att det kostar så mycket pengar. Men tur som jag har och ordentlig som jag är hade jag inga hål. Så med tandläkarbidrag gick kalaset bara på 315 kr och då fick jag även borttagning av tandsten och polering, så det kändes inte så farligt då jag lagt en budget för 3000 för besöket.

Ihelgen ska vi troligen riva sovrummet och sakta men säkert börja renovera det. Det är så fruktansvärt gräsligt, men nu mina vänner ska det bli lite styling i sovrummet ska ni se.

Nej nu ska jag hälla upp ett glas rödvin och se om jag kan dricka det, jag har nämligen köpt fina rödvinsglas (som de nu sänkt priset på och jag köpte dem dagen innan de sänkte ned dem 30 spänn, surt? ja!) och en flaska rött vin. Det ser så fint ut att dricka rödvin på restauranger så jag ska försöka lära mig att dricka det så jag också kan se lyxig ut när jag unnar mig att käka på någon mysig restaurang. Jag återkommer för att berätta hur det gick.

Carpe Diem

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0