Trotsar Blondinbellas utelista

Yes det var vad jag gjorde igår. jag var nämligen ute i 10 timmar i mina rosa havaianas flipflops. Jag skiter i om det är fult. Det är galet skönt för fötterna och ger samtidigt den bästa brännan på fossingarna, om man bortser från att man går barfota.
Igår var en underbar dag som började med att jag och Nicklas for till ringvägen redan klockan nio på morgonen. Men efter någon timme började det blåsa lite för mycket så vi for hem och bytte om och kilade ned till hamnen istället och käkade glass (jag käkade glass). Sen fortsatte vi vår promenad mot Svanis och upp mot gröndal för att sedan kila hem igen. Men direkt när jag kom hem ringde Zabina och sa att hon slutat, så det var bara att gå ned mot lidl för att möta upp henne. För nu var det dags för en promenix igen. Vi träffade på Martin som följde med oss och fikade uppe i centrum. Men sen var det dags för hamnen igen för nu ville dem ha glass. Efter lite småpratande i hamnen så kände vi att det började bli lite kallt vid vattnet, så vi begav oss till vår älskade gamla skola - Svandammsskolan. Väl där blev det en hel del minnen som väcktes till liv, och det slutade med att vi lekte lite på den stora gungbrädan och korggungan. Roligt att få vara liten ibland också.
Efter några timmars hängande på gamla skolan var det dags för mig och Zabina att bege sig till mig där vi skulle grilla. Men direkt när vi kom hit bestämde vi oss för att lilla Balten också skulle få ta del av det underbara vädret. Så nu blev det återigen en promenad i det fina vädret, fast nu fick vi gå i en katts fotspår. Ni som är kattägare vet att det inte alltid är de smidigaste vägarna för oss vuxna. Men det gick bra. Efter dryga timmen gick vi hem till mig igen för då började hungern knacka sig på i magen. Nicklas stod för grillningen och jag för diskningen. Yes vi bryter lite mot det inmatade könsmönstret. Men han är så mycket bättre än mig på att grilla, så varför ändra?

Idag har jag pluggat i stort sett hela dagen. Bestämde mig för att jag i alla fall skulle få ta del av solen lite. Så satte mig på balkongen och pluggade lite. Inte den smartaste idén kanske, då det självklart ledde till att jag somnade ute i solen. Inge bra det.
Nu har jag i alla fall pluggat klart och jag kan ta det lugnt hela kvällen. Vi ska troligen käka pizza eller sallad. Får se vad jag är sugen på. Har inte direkt varit en nyttig helg. Ajabaja det är exakt fyra veckor kvar till Rhodos och jag har inte tränat på hela veckan. Men å andra sidan gick jag nog över 30000 steg igår MINST. Fasiken att jag inte hade stegräknare. Det borde egentligen införskaffas.

Carpe Diem
Therese

Kommentarer
Postat av: Hannes

Jaaa, vi väntade två timmar för att få veta att det inte var något : P

2008-05-13 @ 18:40:54
URL: http://krosse.blogg.se
Postat av: Hannes

Ja precis. Men på vårat schema stod det kl 1500 och ingen sa något till oss. Vi hade semenarium till kl 14.30. Så det var lite surt

2008-05-13 @ 19:54:27
URL: http://krosse.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0