Grattis min kära vän

Är så otroligt glad och stolt över dig. Jag visste att det skulle gå bra.
Kommer dock bli tomt när ytterligare en  väldigt nära vän flyttar bort ett år eller två, men lyckan väger över saknaden.
Men nu i sommar, då får det bli många underbara dagar med gamla hederliga svanisgänget. Basket i svanis, kub i svandammsparken, glass i hamnen etc. För ni vet att ni alltid står mig närmast om hjärtat. När ni lyckas blir jag glad och jag vet att det är tvärtom. Har ägnat många inlägg åt bara er, men det är för att ni är underbarare än underbarast!

Nu har jag fått ur mig det. Hur har då min dag varit?
Jo idag var jag på min praktikplats igen. Var egentligen ledig, men ville gärna vara där ändå, och självklart fick jag det. Vi hade idrott ute i ösregnet, men barnen gav inte upp för det. Jag fick ha hand om stationen kast med liten boll, och barnen skötte sig utomordentligt.

Nu efter de här dagarna på Vfun har jag fått mig en funderare återigen. Vad vill jag? Vill jag bli idrottslärare F-9 inklusive matematiklärare, eller vill jag bli behörig lärare för F-3 med inriktning Lek, idrott och rörelse. Jag har blivit väldigt osäker. Tänk att få vara med och se alla framsteg, och inte bara dem de gör på idrottslektionerna. Jag får tänka ett tag till. Men det är svårt. Riktigt svårt. Vill ju ändå ha i alla fall upp till årskurs 6. Det är i alla fall skönt att jag verkligen vet att jag är inne på rätt spår. För lärare/pedagog vill jag bli, det är det här med att välja inriktning som gör mig kluven.

Nej usch varför satte jag mig här för...Jag skulle ju baka bröd, men det får väl bli till helgen då....Men ska nog gå och handla lite choklad. Är lite sugen på vit choklad som jag kan doppa jordgubbar i. MUMS!

Hoppas ni haft en bra dag

Carpe Diem
Therese





Kommentarer
Postat av: christopher

tack så mkt!! jag är så glad! och glad för din skull också :) kul att det går bra för många nu

2008-05-16 @ 18:02:02
URL: http://johnchristopher.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0