Det sägs att man drar till likheter, men till samma namn?

Therese, vad är det med det namnet egentligen? Varför får jag sån speciell kontakt med de med samma namn.
För att ge er exempel

Therese Nylund - Min närmste vän och andra hälft sen 1995, är inte det ganska otroligt. Har vuxit upp med begreppet Therese o Therese. Vi gick i samma klass i nio år och satt i princip ihop hela tiden. Och det gör vi än idag, fast vi för tillfället bor över hundra mil ifrån varandra så vet jag att hon alltid finns här för mig och jag för henne.

Therese "Tesa" - Min närmste arbetskollega på mitt förra jobb. Utan henne hade jag aldrig klarat eller orkat med allting. Du gjorde mina arbetsdagar. Och även där blev det lite komiskt. På allting kunde vi skriva Therese tipsar, Therese önskar, etc. Eftersom vi båda hette Therese ledde det även till förvirrade kunder och vi fick oss ett gott skratt.. Eller när hennes mamma ringde och trodde att jag var den andra Therese. Trodde aldrig man kunde prata så bra med nån som var 13 år äldre, men ack så fel jag hade.

Therese Gamander - Hälsa, livsstil och gestaltning. Denna Therese lärde jag känna under min första kurs på lärarprogrammet på stockholms universitet. Och i slutet satt vi väl typ ihop enligt kurskamraterna. Som när Ullis utbrister Åh vilka fina skor Therese, och det slutar med att båda stolt säger Tack så mkt. Haha..

Så är det bara slumpen att dessa just heter Therese eller finns ödet?
Jag känner i alla fall att ödet har varit delaktig i det hela, men man vet ju aldrig.

Det är jju dock ännu mer komiskt att vi alla stavar exakt likadant, då det finns en rad av olika stavelser på vårt vackra namn.

Carpe Diem
Therese

Kommentarer
Postat av: TUMADRE

therese är ett fint namn :) Godnatt!

2008-03-21 @ 23:30:29
URL: http://TUMADRE.blogg.se
Postat av: therese G

Hahhah bra inlägg :D !!
kul de där me skorna :P
nu åker jag strax till tåget, mot norr!!
hejdå stockholm! vi hörs sen när jag kommer hem!
Kram Therese (G) :P

2008-03-23 @ 16:07:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0