Årets första goda gärning

Stod jag för idag. Jag var ute med min lilla katt på promenix och så hör jag hur en annan katt står och jamar någon meter ifrån. Jag har sett den katten här tidigare, men inte tänkt mer på det. Men så kom jag på att den är väldigt lik en katt som finns på bild inne på djuraffären, den har varit borta sen 3 januari. Så jag springer bort till djuraffären med Baltazar, ringer numret och får reda på att katten ska lyssna på Emma. Jag springer tillbaka och märker att katten gör det. Ägaren kommer dit och tror att det nog är hon. Men hur lätt tror ni att det är att fånga in en katt som varit vildkatt i tre månader. Men efter lite om och men lyckas jag fånga in henne. Och förhoppningsvis lugnar hon ned sig efter någon dag då hon inser att hon är tillbaka i tryggheten!

Dagens medalj går alltså till mig själv!

Carpe Diem

Therese


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0