När stoltheten tar över

Ibland känner man sig så där lagom stolt. Idag är en sådan dag för mig. Fast jag är inte stolt över mig själv, utan över många personer i min närhet.

* Jag har en farmor som tagit steget in i teknikvärlden. Nu har hon kommit så långt att hon tillochmed skaffat sig en facebook. Jag menar, hur många över 70 år är så duktiga på dagens teknik?

* Jag har en väldigt nära vän, som ställer upp i vått och torrt. Som när jag trodde det strulat till sig när jag var i Grekland. Hoppade hon in och kunde sova här, så att jag kunde slippa oroa mig. Den här vännen har även vågat färga sitt blonda hår brunt. Och detta utan en enda tår. Den här personen klarar jag mig inte utan. Hon är min trygghet.

* Jag har en vän, som på senare tid blivit min stöttepelare, min uppmuntrare och min lyssnare. Hon har kommit mig så nära som jag trodde att bara personen ovan kunde komma. Jag är oerhört tacksam att du alltid ställer upp och förstår mig. Utan dig hade jag nog aldrig klarat av året som varit.

* Jag har en mormor, som i mina ögon verkligen är världens coolaste mormor. Och jag har bevis som talar för det.
När vi var i Bulgariern för ett par år sedan så åkte hon bananbåt, och inte nog med det, hon satt även på den "läskigaste" platsen - nämligen längst bak. Min mormor tyckte även att det var kul, och ni kan ju gissa hur mycket hon skrek. Sen är inte hon som andra 60+ att man ska köra som en snigel i trafiken. Nej nej hon är snarare en fartdåre än en snigel, det vill jag lova.

Det var allt för mig.
Hoppas ni får en underbar midsommar, för det tänker jag i alla fall ha.
Nära vänner - plockmat - bål - sprit - kub?

Kan inte bli så mycket bättre...


Kommentarer
Postat av: Zabina

<3

2008-06-23 @ 17:08:45
URL: http://dr0ppe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0