Nostalgi och överraskningsfest

Det har hänt en del sen jag uppdaterade sist.
I onsdags när jag och krull tog en glass i hamnen fick vi en snilleblixt att gå förbi svanis och få en liten nostalgitrip. Och om vi fick. Dörrarna in till skolan var öppna för de håller på och göra om taket på skolan, så vi bestämde oss för att även gå en liten runda inne i skolan. OCH vilka minnen som väcktes till liv, lukten i elevhallen och bildsalen, bord som vi alltid hängde vid fanns kvar. Helt plötsligt stod man där och bara mindes alla incidenter som hände under mina 10 år på svanis: När vi tog sönder pingisbordet, när vi gjorde vår egna saft, med hjälp av målarfärg och vatten, när vi retades med parallellklassen att vi fick tugga tuggummi på lektionerna men inte dom, när vi fick smyga ut från lektionen för att gå och öva på vår sång vi skulle sjunga till vår lärare när hon skulle gå i pension, detta är bara en bråkdel. Men när jag stod där innanför portarna igen var det som om de senaste fem åren i mitt liv aldrig existerat. Jag var tillbaka i tryggheten och i en tid där det inte fanns några bekymmer om vare sig framtiden eller pengar. Man bara levde i nuet.
Tanken som slog mig var även att jag känner mig otroligt lyckligt lottad att jag i mitt kommande arbete kommer befinna mig i en skola, och fler minnen från min skolgång kommer dyka upp, men även då minnen när det är jag som står framme vid tavlan och undervisar.
Men nog om nostalgi nu.

Igår var det överraskningsfest åt Fiffi på sandhamn som hennes storasyster Joanna ordnat. Och OM Fiffi blev överraskad är bara förnamnet. Men jag vet att hon blev väldigt glad. Så nu är hon äntligen 20 som mig medan alla andra redan fyllt 21.

Kommentarer
Postat av: Christopher

det var verkligen en speciell känsla att vara tillbaka igen, och så var det extra roligt att smyga också :D barn på nytt

2008-07-20 @ 13:14:09
URL: http://johnchristopher.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0