Börjar man bli vuxen?

Jag har märkt saker hos mig själv den senaste tiden, saker som förvånar mig väldigt mycket.

Först och främst när det gäller alkohol. Min mage klarar inte av cider längre. Förr kunde jag dricka sex cider på en kväll. Nu får jag knappt ner en. Min mage protesterar och vill helt enkelt inte ha det.
   Däremot så slinker vin ned väldigt lätt, har även nu provat ett rött vin och även det slank ned. Jag som alltid hatat rött vin och aldrig förstått mig på de som dricker det med glädje, och nu har jag blivit en person som jag inte förstår mig på.

För det andra så har jag även blivit renlig av mig. Nu när jag är ensam hemma så städar och diskar jag varje dag. Varför egentligen? Jag vill helt enkelt ha det snyggt omkring mig känner jag. Och nu går nog min mamma i taket när hon läser det här. Jag var så otroligt slarvig när jag bodde hemma och brydde mig inte om det låg skitiga trosor över hela golvet. Men är den tiden passe nu tro?



Kommentarer
Postat av: mormor

Ack ja! De små barnen växer upp! Nu känner jag dig från dina första timmar i livet, så jag blir inte SÅÅÅ orolig för din alkohol/vinkonsumtion. Jag litar på dig och ditt goda omdöme. Och det vill jag fortsätta kunna göra... Du, min fina tjej: det är en konst att bli vuxen, att samtidigt ha ansvar och leka. För njuta av livet det ska du, det önskar jag dig. Ha det så kul på sjukampen ikväll, själv ska jag vara samhällsnyttig och arbeta till 22.00. Bamsekram Mormor

2008-07-26 @ 10:41:18
Postat av: mormor

2008-07-26 @ 10:42:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0