2007

2007 har nog varit det konstigaste året på länge med ytterst få bra saker, tyvärr


Januari

Höjdpunkt 1 - körkort

Blir fiskansvarig på Ica här i nynäs Allt flyter på som vanligt.

Den 17 januari fixar jag körkortet och man känner sig som världens smartaste idiot.

Aldrig har man nog varit så nervös, skönt att bara behöva göra det en gång


Februari

Jag, Therese, Zabina, Krull och Nicklas bokar en resa till Kefalonia. Fritidsresors nyhetsresmål.

Först var det bara jag och Nicklas som skulle åka, men efter att jag skrytit med att jag ska åka till detta vackra ställe bestämde de sig för att även de skulle åka. Så nu hade nedräkningen börjat till den 6 juni då planet bar iväg till jetsetarnas ö Kefalonia.

Jag och Nicklas började även att kika på lägenheter här i nynäs. Men var till en början mest på skoj

Födelsedagar: Frida fyller 20 år


Mars

Robin fyller 20 år, men jag kan tyvärr inte komma på grund av att jag skulle jobba.

Men men det är väl smällar man får ta.

Jag och Nicklas börjar kolla på lägenheter allt mer, men hittar ingen som passar oss.


April

Jag och Nicklas hittar lägenheten vi vill ha och Nicklas vinner

Denna månad var det Eriks tur att ta klivet ut ur tonåren.

Tror det var denna månad som Bella och Andreas flyttar till nynäsvägen. Våra blivande grannar


Maj
höjdpunkt 2 flytt

Jag och Nicklas åker vilse på vägen till min farmor och farfar i hälleforsnäs. Tack vare mitt dåliga och opålitliga lokalsinne tar denna resa fyra timmar mot det normala två timmar.

Vi flyttar in i vår lägenhet och allt känns bara så skönt och så rätt. Men vi hann ju knappt flytta in förrän vi skulle ut på nya äventyr.

Denna månad var det min kära Bellis tur att gå på systemet.


Juni
höjdpunkt 3 - Kefalonia

ÄNTLIGEN var det dags. Vi skulle äntligen få komma till denna paradis ö trots allt krångel på arlanda då planet bytt motor precis och var tvungen att byta kretskort. Jag tvekade seriöst på att gå ombord på planet. Jag var rädd!

Men tur var väl det att jag gjorde det, för finare ö får man leta efter. Dock även brantare backar. oh ah backen glömmer man inte så lätt.. Inte heller alla nudister. Men trots detta var det den vackraste ön jag någonsin sett.

Denna månad var det Angelicas tur att kliva in i vuxenvärlden på allvar


Juli

Usch verkligen ingen rolig månad.

Kaos på jobbet och inte nog med det så går min närmsta arbetskollega på semester.

Trodde aldrig jag skulle klara det, men tur var väl det att jag gjorde det.

Denna månad övertygade jag Nicklas att vi skulle skaffa en katt. Vi började kika lite på blocket, och en dag i juli fick vi svar att vi kunde komma och kolla på en liten hankatt, och efter den dagen var jag fast. Jag ville alltid ha denna gudomliga katt vid min sida. Men jag fick vänta till den 18 augusti då han kunde lämna sin mamma.

Denna månad får jag även veta att min närmsta väns föräldrar ska skilja sig, och att hon ska bli granne med mig igen.
Festerna hos Bella lyser upp månaden som tur var


Augusti
höjdpunkt 4 Baltazar och semester

Första veckan i Augusti var en pina på jobbet, tror jag var ledig 3 dar på tre veckor under Tesas semester, men snart skulle det bli min tur att få slappna av. Och min semester kunde nog inte börjat bättre. Per Gessle ute på sjöhistoriska och sen efter sova ute på hasselbacken. Mysmys. Synd att middagen bestod av en banan och ett äpple och att jag hade sån fotskav efter konserten att jag fick gå barfota från gärdet ut till hasselbacken. Sen stack vi upp till Östersund, där allt mest blev fel. Men sen när vi kom hem hämta vi min ögonsten Baltazar.

Denna månad flyttar Therese och Belli upp till Kalix för att gå en artistlinje. Blev tomt här i nynäs utan dem.


September

Inget särskilt hände i september vad jag minns, men ska låta det vara osagt


Oktober

Therese och Bella kommer hem för att praktisera och för att få lite lov från festandet, men det kunde de glömma då det var på tok för många som blev 20 denna månad.

Ett stort grattis till Nicklas, Zabina och Therese denna månad.

Nu var det bara vi kvar krulli!

Denna månad fick jag veta att min mamma och pappa skulle separera. Kändes konstigt men ändå skönt att de fortfarande var vänner.


November

Jag sade upp mig från jobbet och bestämde mig att jag skulle börja plugga. Var ett lätt val till en början, men blev svårare ju färre dagar det var kvar eftersom det slog en att det var så många man skulle sakna. Sorgligt farväl blev det. Men visste ju att jag skulle få se alla på julfesten den 15 december. Fick en fin bukett och ett otroligt vackert halsband. Tusen tack!


December

Så nu var man ledig hela dagarna, men ändå fick man inte mycket gjort, konstigt det där.

Min lilla Balt blev kastrerad och blev populär på kliniken för han var så lugn och underbar.

Var även på roligaste festen denna månad. Julgalan med fd jobbet. Har nog inte haft så kul på väldigt väldigt länge. Synd att kvällen slutade med för mycket känslor. Tack för att ni finns!

Sen var det min stora dag som inte kändes någonting alls, men skönt att få tag i sprit när man vill. Det var väl typ den enda skillnaden.

Sen kom julafton som var mysig. Dagen efter var man en i mängden på telegrafen och trängdes bland alla nära och bekanta.

Sen var det till sist krulls tur att få komma bort från tonåren.
Nyåret förklarade hela året. Konstigt år fick ett konstigt och plöstligt slut.





Nu ska 2008 bli ett bra år. Det vet jag, åtta är en bra och jämn siffra.

Så Stockholms Universitet, här kommer jag!


Tack för mig

Carpe Diem

Therese


Kommentarer
Postat av: Zabina

och hör sen! :D

2008-01-03 @ 19:32:27
URL: http://dr0ppe.blogg.se
Postat av: Jessica

Låter som ett händelserikt år :) Vad är det du ska plugga för något? :) Ha en bra kväll!

2008-01-10 @ 20:08:45
URL: http://beautyjessica.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0