NU måste jag väl ändå bli frisk

Nu går jag in på fjärde veckan som dunderförkyld. Helt värdelöst! Gick tillbaka till läkaren idag och konstigt nog hade jag lägre CRP den här gången, men han märkte att jag ansträngt mig så mycket när jag hostat, snytit mig etc. så min vilopuls var ganska hög. Så har nu fått antibiotika, så får vi se om det blir bättre. Cocilana hjälpte ju inte, som jag fick sist.
Så nu ska jag totalt vila i tio dagar - hur ska jag klara det? och bara fokusera på att bli frisk - när ska jag hinna inhandla alla julklappar? Men det får gå...
Som tur är har jag varit otroligt ambitiös och smart, så jag är redan klar med Portfolion och läst Kommunikationboken. Bara ett arbete kvar, som jag har till den 13 januari på mig att göra. Det känns helt underbart!

Som ni säkert förstår har den dåliga uppdateringen berott på att jag varit sjuk, men även för att jag haft fullt upp med skolarbete och praktik. Vilka underbara barn jag lärt känna! Jag är glad att jag har en dag att ta igen så jag får se deras gulliga luciatåg. Som tack och adjö fick de ett varsin paket russin med sitt namn på, och jag fick en riktigt fin amaryllis med en fin silvrig kruka. Jag blev alldeles tårögd.
  Sista veckan var jag även iväg på två teatrar, en med fem fyråringar och den andra med tio femåringar. Den senare teatern med femåringarna var riktigt bra, och barnen satt alldeles knäpptysta.


Idag var Fiffi här en snabbis, och vi snackade lite medan hon käkade sushi. Även fast vi ses så sällan så står hon mig otroligt nära, vi har varit med om mycket genom åren....Hon var snäll och skjutsade ned mig till sjukhuset, eftersom vi för tillfället inte har någon bil.


Nej, dags att återgå till det doktorn och farmaceuten beordrade, nämligen vilan


Kommentarer
Postat av: mormor

Krya på dig! Krmar Mormor

2008-12-03 @ 20:52:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0