Ett år går så fort

Nu är det inte många dagar kvar på det här året.
Jag tror aldrig att ett år gått så fort som 2008, kan det bero på att året varit underbart (nåja nästan i alla fall).
Just idag är det exakt ett år sedan jag spydde i papperskorgen i pantrummet i Haninge centrum, bara ett par dagar efter jag skrytit här i bloggen att jag aldrig spyr. Nej ni vinterkräksjukan vill jag inte ha igen...Jag har äntligen blivit frisk efter sex veckors sjukdom.

Igår var det examination i skolan och det gick bra, men de skulle diskutera mitt betyg så fick inget klartecken. Men jag vet att det kommer bli det sämre, för de är för fega att sätta de högsta betygen. Nu orkar jag inte tänka mer på skolan för nu vill jag ha lov. Har massor att göra innan lördag då nära och kära kommer hit för att fira mig. Ska bli så mysigt att träffa alla igen, då de verkligen inte var igår. Och Zabina det finns massor av dina favoritkakor kvar till dig, visst är jag snäll?
Efter skolan åkte jag in till city för att möta upp Angelica för lite julshopping. Det var mysigt, men de jag garvade mest åt var nog hennes skor. Eftersom jag nästan köpt alla julklappar när jag var inne med Sofia så gick det ganska fort inne i stan, då jag den här gången visste exakt vad jag skulle ha. Dock så har jag inte köpt någonting till Krull ( christopher) än, förutom en liten sak. Men tror säkerligen att jag och Therese ska åka in till stan så fort hon kommit hem från Mellansel. För det var på tok för länge sedan vi shoppade.

Idag har jag samtalat lite med Therese G och sedan ringde Tom som jag inte pratat med på evigheter, kändes bra att höra att allt var fint med han, och att skolan oxå var slut för hans del för det här året. Eftersom jag försökte mig på att göra två saker samtidigt - Prata i telefon och göra kokostoppar, så blev de sistnämnda sisådär, fick ingen bra konsistens på det, men gott var det!

Helgen som var så var jag och Nicklas på Ikea. Jag köpte den dyraste julklappen för i år till min kära katt, en stilren klösmöbel, med en koja i botten och en mysig sovplats över själva möbeln. Baltazar älskade den, speciellt kojan som jag gjort ännu mysigare med en kudde.
Vi var även i skärholmens centrum och kikade lite i affärer. Jag hittade min nyårsoutfit som är riktigt riktigt snygg. Centrumet var helt okej men parkeringssytemet under all kritik. De tog en kvart att ta sig ut därifrån - helt värdelöst!

Nej nu orkar jag inte skriva mer, men ska försöka uppdatera bättre nu när jag inte har skolan att skylla på. Dock kommer mina vänner ha högsta prioritet under detta jullov.

Kommentarer
Postat av: Zabina

KAKOR!!! :D

Det är dom jag ser fram imot MEST, du är bara en bonus ;) Å balten.. lilla baltis

2008-12-17 @ 19:05:23
URL: http://dr0ppe.blogg.se/
Postat av: Diana

Fin blogg, ska vi följa varandras via bloggkoll?? =)

2008-12-19 @ 16:29:14
URL: http://dianasblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0