Årets

I väntan på de andra nio månaderna ska jag kort försöka presentera
 
Årets

Nykomling:
Årets nykomling i mitt liv är garanterat Therese. Hur hade mitt år på Universitetet varit utan dig? Det känns skönt att veta att du alltid finns där när man behöver det. Jag vet att ditt år inte har varit ditt lyckosammaste, men du ska veta att du är en stor anledning till att mitt år har varit så bra. Jag vet att jag hos dig har hittat en vän för livet.

Personlighet: Tom såklart. Efter att ha skrikigt sig hes i Resarös skogar och slitit upp dörrar på tunnelbanan, somnat på föreläsningar och ALLTID fått mig att skratta så är han utan tvekan årets personlighet.

Prestation: Självklart Fiffis prestation att komma in på polishögskolan. Jag tvekade inte en sekund på att du skulle klara det. Du är så grym!

Skrattattack: Här finns det mycket att välja bland, REA på hamburger börs, RAW late night med Björn Gustavsson eller Standup istället för bio. Standup istället för bio garvade jag så mycket så jag fick ont i magen. Eftersom vi satt längst fram blev vi indragna i showen. Pappa blev gamlingen i två timmar medan jag blev den som skrattade högt och roligt.
En annan skrattattack var den sjuka föreläsningen under hälsakursen.

Roligaste händelse: Finns mycket att välja på, men för att det inte ska bli för mycket skola, så väljer jag sjukampen hemma hos mig i somras. Vilken rolig kväll vi hade, och vilken succé nynnaleken blev.

Sötaste:
Alla barn på praktiken. Så underbara barn. Som sista dagen när en liten tjej frågar vem jag fått mitt halsband av. Jag berättar att jag fått det av min bästa kompis, och då kollar hon på mig med förvånande ögon och säger: Men Therese, är inte jag din bästa kompis? I det ögonblicket var jag helt såld, och kommer nog vara det föralltid

Konsert: Var bara på en konsert i år. Fiffi bjöd mig på Winnerbäck, och vad kul vi hade trots att regnet öste ned. Men vi stod där med våra orangea regnponchos och sjöng med för kung och fosterland.

Studentarbetslag: Studentarbetslaget vi hade i början av kursen Lek, idrott och rörelse I. VI hade aldrig några bekymmer och allt gick förvånansvärt bra. Alla tog sitt ansvar och deltog. Det var även genom SA- laget jag lärde känna Linnea.

Mest välbehövda: Var min och Fiffis lilla trip till Uppsala. Bodde på hotell, shoppade och mestadels bara låg och snackade i sängen på hotellrummet. Ett skönt brejk i vardagen med underbart väder och det bästa sällskapet fick mig att koppla bort plugget för 24 timmar.



Kommentarer
Postat av: Therese G

Åh men jag tackar och bockar för årets nykomling :) fina ord de där och visst, en vän för livet, de stämmer bra de! Theresor har väldigt kul ihop har jag märkt.

Nu har jag äntligen tjafsat med en lins butik i vällingby så jag kan få linser för en månad+undersökning som jag måste göra, sammanlagt 700kr,suck!

bara två dagar kvar, sen hoppas jag oturen är slut! nu jäklar..inte många timmar kvar, går in i garderoben nu och gömmer mig :)

på återseende!

2008-12-29 @ 17:20:31
Postat av: mormor

Hallå där! Vilka härliga prsentationer och prestationer av somligt/a!!! Kram från din (för tillfället) trötta mormor

2008-12-29 @ 19:54:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0