2008 Underbart är kort del1

2008 har för min del varit en milstolpe i mitt liv. Mycket har hänt och jag känner att jag växt otroligt mycket som person. Jag tänker därför i detta inlägg summera mitt år månad för månad för er. Jag börjar här med de tre första månaderna.
Om ni går ett år bakåt i tiden kan ni läsa om mitt 2007 som inte alls var ett toppår.

Januari:
Januari började väldigt lugnt. Tiden spenderades med vänner och jag njöt av att vara ledig. Den 17 hade jag haft körkort i ett år och jag och Mormor var på REA på hamburger börs. Riktigt roligt, men sen på hemvägen blev vi kanske vittne till förberedelser för ett rån. Det blev en hel del förhör och telefonsamtal. Den 21 började jag kursen Hälsa, livsstil och gestaltning på Stockholms Universitet. Jag minns det som igår, första gången jag åkte till Thorildsplan, jag var nervös, spänd men framförallt förväntansfull. Väl i K-aulan kikade jag runt på folket omkring mig, vilka kommer gå samma kurs som jag? Kommer någon det? Dagen efter fick jag träffa klassen och jag klickade direkt med två tjejer vilket var oerhört skönt. En tjej i klassen hade jag varit och tjuvkikat på på facebook, men vi snackade inte alls de första dagarna, inte hade jag då en aning om att hon skulle bli årets nykomling i mitt liv. Jag råkade även skrämma bort en tjej från salen då jag trodde att skriva 1 och skriva 2 på schemat var tentor. När jag sa att jag trodde det sprang hon ut från salen och kom tillbaka en vecka senare. Bra början Therese, bra början!
Det var även i januari jag stötte på världens i särklass bästa lärare, nämligen Kerstin. Vilken inspirationskälla och energispridare. Jag tror det var i januari som vi besökte Resarö för första gången. Resarö = Glädje!
Vi besökte även danshögskolan för första gången, och jag trodde jag skulle vara ruggigt nervös, men med den lättsamma klassen blev det bara en rolig upplevelse. Men vi var nära på att inte hitta dit, så vi fick fråga några snillen på KTH.

Februari
Klassen blev alltmer sammansvetsad, samtidigt som mitt studentarbetslag blev mindre och mindre. Till slut var det bara jag och Johanna kvar. Men det var bara skönt, då allt flöt på felfritt. Vi gjorde flera besök på danshögskolan där vi fick prova på allt från modern dans till flamenco. Riktigt roligt, men vad värdelös man är, verkligen ingen taktkänsla.
Det var i februari vi gjorde ett kärt återbesök på Resarö, och denna gång skulle vi hitta ikoner ute i skogen, samtidigt som vi skulle gå en hinderbana men se upp för ryssarna. Det var då jag och Tom insåg att vi har sjukt kul ihop. Det finns så mycket att skriva om saker som hände i skolan, men det har jag skrivit så detaljerat tidigare, så om ni vill läsa får ni gå tillbaka till februari 2008 i arkivet. Men jag tror det var i Februari jag och Therese insåg att vi hade riktigt mycket gemensamt, förutom namnet då såklart.

Mars
Tråkigt att kursen var slut och att klassen skulle splittras, men riktigt skönt med lov. Ett lov som spenderades med vänner framför Guitar hero då Therese och Bella var hemma från Kalix. Jag hade daglig kontakt med många i klassen även under lovet, och man började nu inse att klassen aldrig kommer förenas igen. Det är nu man väljer vilka man vill behålla kontakten med. Jag höll även på att försöka byta inriktning vilket var betydligt lättare sagt än gjort, efter telefonsamtal hit och dit och vidarekopplad från den ena till den andra, var jag till slut tillbaka på ruta 1. Till slut kunde jag lämna in en ansökan.
Det var i mars som jag började i en förlåt mig otroligt tråkig klass tillsammans med en otroligt tråkig kurs. Att gå från en praktisk kurs till en tråkteorikurs var svårt. Men det var bara att göra det bästa av situationen. Som tur är var jag mer än nöjd med läraren. 

Väldigt mycket skola,men det visar väl bara på hur bra jag trivs, och hur rätt det känns...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0