"Ta en ipren"

Vilken dag det blev igår.
Jag har under en veckas tid haft väldigt ont i ena örat. Men rädd som jag är för sjukhus så har jag dragit mig för att åka dit. Jag har även efter alla problem med ryggen noll respekt för majoriteten av alla läkare. Hursomhelst igår fick jag en tid. Jag betalar och får sen vänta i dryga halvtimmen, inga problem i det. Jag läste lite kalle anka. Sen får jag äntligen komma in till en man som kallar sig läkare. Han kollar lite snabbt i båda örona och säger direkt, dina öron är det inge fel på, jag kan inte göra något så återkom om ett par dagar. Jag blir helt chockad av svaret och säger att jag redan haft så här i en vecka. Då säger han att det kan vara början till en förkylning och det enda jag kan göra är att ta en ipren. Hallå jag har redan haft så här i en vecka och nej så här ont har man inte innan en förkylning. Jag berättar även för honom att jag varit beroende av ipren förut och helst inte tar såna piller. Då säger han ta en alvedon istället!?? Jag blir helt paff och lämnar bara rummet rasande förbannad. Sen går jag och jobbar och känner mig så förnedrad efter vistelsen på sjukhuset.
  När jag senare kommer hem ringer jag mamma och är upprörd och arg. Hon blir oxå det och ringer ned till sjukhuset och fixar en tid åt mig, GRATIS. Så jag åker ned med en gång och den här läkaren konstaterar att jag har en infektion på trumhinnan och är alldeles röd. Hur kunde första läkaren missa det?

Usch säger jag bara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0