Vinglig på en måndag

Ja som tur var var det ju inte jag som var vinglig, utan min söta katt som kastrerade sig idag.
Kan berätta hur dagen har varit.
Vaknar runt nio och kommer på att jag måste ta bort maten till katten. Veterinären sa ju nåt i stil med att man skulle ta bort det x antal timmar innan, så det var lika bra att lyda.
  Sen vid halv 11 var det dags för tvättstugan, då en gubbe kommer intrasknade när jag står där och ska börja tvätta, då kommer han dit för att han vill ha hjälp med hur man tvättar med den moderna maskinen, får jag stå där och instruera för honom på min tvätttid! Men men jag hinner ändå, fick köra en tvätt uppe i lägenheten oxå på grund av att en maskin därnere var trasig...Men men, sen kom Zabina och vi åkte iväg till kliniken, där dom säger att min söta fina katt kan riskera att bli tjock nu när han kastreras! Han har tydligen det anlaget för att han hade fett runt magen? och nu får han absolut inte käka kattungefoder, så det fick bli att köpa ett nytt kattfoder på djuraffären...Innan det hann jag förbi ica och hälsa på Tesa som köpt massa kakor och massa smarrigt till mig nere i gbg, sen så säger hon att jag får det i avslutningspresent, hur nice som helst =)...Efter alla ärenden som drog ut på tiden kom jag på att min tvätttid slutade klockan två då den äldre farbrorn skulle börja tvätta. Jag kör hem, Zabina häjlper mig och bär den 10 kilo tunga kattmaten medan jag kutar ner till tvättstugan. Klockan var ju nog mer än tio över två...Tömmer torktumlaren med min tvätt, men självklart har jag ingen ikeapåse därnere utan jag får bära allt i min famn, och det var inte lite. Sen kommer farbrorn som skulle tvätta, ser lite förvirrad ut men inte mer med det. Jag går upp till Zabina och vi börjar snacka lite skit och fika, tills det plingar på dörren, då är det tvättfarbron igen. Då säger han att det inte kommer vatten i tvättmaskin och frågar mig hur man gör? ser jag ut som en äkta hemmafru eller som en tvättstugetekniker. Aja jag springer ned i alla fall, och det visar ju sig att det visst kom vatten...Så jag vet inte riktigt vad problemet var..Ville väl bara ha sällskap eller nåt.. Skumt i alla fall..
Sen hämtade vi tillbaka min katt från djurkliniken, där hon berättade att Baltazar är en otroligt go och lugn kille. Hon tyckte det var otroligt att han kunde vara det även på ett ställe han aldrig varit på. Sen så var jag ju tvungen att fråga varför han suger på svansen så fort han ligger i mitt knä eller nåt, och då kollade hon på mig och sa något i stil med att det e den största tilliten en katt kan ge. Han älskar dig och visar det på det stället. Det gjorde mig rörd :)
Sen åkte vi hem och planerade våra nyårsplaner, sen kom Nicklas hem och vi snackade lite med han om nyår och så...Jag och Zabina har stora planer ska ni veta..
Men sen körde jag hem henne så hon skulle slippa gå i detta eviga regn...

   Juste, måste ju bara berätta om vår supergoda måltid recept a la mej..
Jag e grymt bra på att komma på egna recept.
Hemmagjord mangochutney gjord på mango, schalottenlök, socker, salt, olivolja och vitt vin
med kyckling och cashewnötter i en stor enda gryta. Så grymt gott att tillochmed jag tog en portion extra =)..
Om ni vill ha receptet så säg till.

A juste såg att min blogg haft riktigt många besökare på senaste tiden.
Kan ni inte kommentera lite så man vet vilka det är =)
Man blir ju så nyfiken =)
Funtar på att se senaste desperate housewives, men det har inte kommit någon text än, och det känns rätt onödigt utan text, då jag är barnsligt dålig på engelska. Så får vänta tills imorn bitti. Om jag kan hålla mig..Det e ju så spännande =)

Carpe Diem
Therese

Kommentarer
Postat av: Helle

Jag hade en honkatt som snuttade på insidan av låret när hon var gosig & man gosade med henne. Hon hade tydligen blivit tagen alldeles för tidigt från mamman, jag fick henne av en tjej som inte ville eller kunde ha kvar henne & hon var själv inte säker på hur gammal katten var då hon fick den, men gissade på 6 veckor :( När jag fick henne var hon 8 eller 9 veckor..

Kanske nåt sånt med din kisse?

2007-12-04 @ 00:05:27
URL: http://heahog.blogg.se
Postat av: Jessica

Jaha ja jag vet vem det är :P
Hahaha ja jag har börjar igen, du ska inte komma och testa ;)

2007-12-04 @ 06:39:40
Postat av: Zabia

*kommenterar*

2007-12-04 @ 12:12:45
URL: http://dr0ppe.blogg.se
Postat av: Jessica

Än så länge tränar jag bara , men dom har frågar om jag vill matcha igen dom tycker det.. så jag ska väl börja med det också hade jag tänkt ;)

2007-12-04 @ 16:23:38
Postat av: Louise

ja de kanske vi gjorde!? haha smide som va så kul..ehumm! =) Slöa mest runt jag!

Jag började direkt efter studenten ja =) det va bra faktiskt..
kram

2007-12-04 @ 17:21:39
URL: http://louise1.blogg.se
Postat av: Sanna

Hörru jag fick inte tag på dig igår har du bytt nummer? för jag kom till ditt telesvar.. men aa jag har fått biljetterna nu iaf.. så det är fixat.. den 18 dec klockan 15,30 är det
puss

2007-12-07 @ 15:24:46
Postat av: Melina

carpe diem!

2007-12-08 @ 14:28:31
URL: http://mmelina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0